en stort intresse har väckts.

som min familj redan vet så är jag ju mormors flicka.

ringde mormor igår morse o medelande henne att jag skulle spendera natten där.

efter jobbet åkte jag hem och packade ihop lite grejer o så åkte jag till slaka.

fick potatisgratäng med bearniessås och lövbiff när jag kom dit. mormors bror leffan var på besök, så han o lasse käkade räkor i oändlig mängd.

imorse blev det frukostbuffé med tre sorters bröd, te, ost, rökt skinka, vanlig skinga, leverpastej, salami, honung, marmelad och min favvo kokta ägg.

efter det så blev det lite läsning och ett försök att fixa till deras enorma skafferi men jag gav upp efter femton minuter.

hjälpte mormor med maten och sedan kom min gammelmormor och hennes syster som även hon var på besök, mormors andra bror o hans fru och sedan min moster med en av kusinerna.

det bjöds på sillbord och snaps för dem som tycker om det men jag höll mig till vegetarisk schnitzel med färskpotatis o gräddfil med gräslök o ägg. så himla gött med äkta svensk hemlagad husmanskost.

till efterätt bjöds vi på rabarberpaj med vaniljsås, första men ej sista gången för denna sommar. tur att mormor o dem har en stor trädgård med mycket gott att tillaga saker med.

bartendern för dagen har varit jag, blivit endel groggar att servera. ove höll måttet med att hela tiden vilja ha tior, då är man en riktig ekströmare. kvinnorna var ej sämre demlåg i med sina sexor.

för min egen del så vart det ej några groggar idag, var något annat som lockade mig.

själv så drack jag först ett glas med vit choklad likör, den var helt okej. sedan så gick jag över på den lite finare likören sheridan. den smakar gräddkola, kaffe och choklad. så jävla god är den i ett litet likör glas med en isbit i och jag vill gärna ha en skvätt mjölk i med.



tror jag kommer bli en likör fantast med åren, har ju redan börjat nu.

fick mig en doodleys flaska av mormor från danmark, så det ser jag fram emot och dricka lite av.

funderar på en sväng till mammi men får se vad som sker.

asta la vista.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0