Bill & Bull

då var det lördag igår igen då.

istället för att sitta hemma o tråka och vänta på fest hela dagen så åkte jag,mamma och sara ut till mormor.
det bjöds på färskpotatis till mat och rabarberpaj till efterätt.

fick samtal av johan om planer på förfest hos han där jag eller vi snarare ingick men vi valde stan framför landet.

åkte hem skapligt för att direkt börja gör mig iordning.

vid åtta klev sandra och maddis innanför dörren och då hade jag redan korkat upp. dröjde inte lång tid innan sen även elin och pantéa kom. förfesten var i full gång då jag får ett samtal av sabina där hon säger att hon med ska komma o joina oss.

    



vi drack och vi drack, elin och pantéa hade bestämmt sig för att dra in skapligt för att garanterat komma in någon stans, men vi andra fyra sket i det.

stod på balkongen vid ett tillfälle o kände att det var dags att hulka lite fort. in hulka och sen ut i rummet igen för att fortsätta dricka.
ringde taxi och strax därefter var vi inne i stan. gick till platå där jag snabbt tappade bort folk.
 
sabina åkte hem och även maddis åkte sista bussen hem.
 
jag hittade sandra på 55:an. vi var var fan som bill & bull igår. drack både en,två,tre,fyra och fem sexor i baren på platå, och vad drack vi inte om inte bosse.

jag var ganska bitchig igår när jag tänker efter,kan ju bli sån ibland på fyllan. bråkade först med en brat som hade reserverat ett bord med soffa för han hade köpt sprit för fyra tusen. sket fulltändigt i det och bartender var på min sida.

sandra o jag var helt bänga och blev upphämtade av bob o johan utanför platå när vi skulle hemåt.
drog till five tastes o grabbarna fick köpa en pizza åt oss för vi små flickor klarade ej av det. jag satt där med mina skor på bordet och väntade så snällt.
 
innan vi skulle ta en taxi hem så var jag o sandra sugen på en sista cigg. jag hittade någon snubbe som jag tog en cigarett av och löpte. han sprang efter och försökte ta våran pizza, jävla idiot!
blev en taxi hem och tog ett tag innan vi kom hem för vi kunde ej betala taxi chauförren för sandra hade tappat bort sin plånbok, som hon egentligen bara satt på. när vi kom hem så vräkte jag o sandra i oss pizzan medans grabbarna poppade popcorn.
jag somnade först sittande, men efter ett par vatten glas kunde jag somna trots snurrandet.

imorse vart det tidig uppgång. blev adjö till dem andra tre på rese och sen drog jag hem till mamma o tyckte synd om mig själv ett tag.
jiggis o jag möttes upp och drog till steves är vi satt några timmar och käkade sakta.
jag hade bestämmt mig för att shoppa lite men hittade ej något, bajs!
blev ännu en fika men denna gång på gyllen där vi satt och hela tiden kom på nya saker som vi mindes från gårdagen.

på fredag är det fest igen, tjugo ska hon fylla och det ska ju självklart firas!

dock innan det så blir det en vecka på jobbet, kommer kännas segt och konstigt att komma tillbaka efter så lång ledighet, men det är nog fint fint efter en timma eller två.

asta la vista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0