tuffaste dagen hitills.

igår var en värstingsdag.

började dagen på jobbet här i finspång. blev väl inte så mycket arbete utan mycket snack, vill alla var väl lite trötta. tog bussen vid strax efter tolv från jobbet för att åka tillbaka till linköping.

fick ströa runt lite på resecentrum för att få tiden att gå.
gick till pressbyrån och köpa en french hot dog som lunch och sen ett paket ciggaretter. gick ut mot industrigatan för att leta efter företaget som jag skulle på arbetsinterljuv hos. gick och gick och gick men hittade det inte. det slutade med att jag ringde erica och fick fråga om vägbeskrivning av henne som satt framför eniro. visade sig att jag bara gått några meter förbi gatan som jag skulle svänga in på och jag var snabbt framme dit jag skulle. gick in och blev bemött av en jätte trevlig man. ganska lungt inne på kontoret och dem var sammanlagt bara 15 som jobbade där. om jag får jobbet kommer jag bli ensam tjej och yngst. ska bli intressant att få svar från.
 
efter intervjuv så gick jag tillbaka till resecentrum och tog 213 till stora torget. gick av där och blev förbryllad av alla lättklädda människor med glassar från bosses som satt runt folke filbyter.

gick mot mamma och blev uppmött av både hene och mormor och bestämde oss för att kolla in nyöppnade netto. har aldrig för upplev att behöva stå i kö för att bara komma in på en affär. när vi väl kom in så blev man ju helt utom psyket. shoppade på mig som en galning men ändå så slutade bara kvittot på under strax under 400 kronor och sex påsar.

skulle ha gått dit med annie men hon jobbade över så träffade henne efter och drog till hakepi för att käka en stor kebabtallrik, som var ett tag sen sist. snackade skit med henne ett tag och drog en sväng på stan. fick höra av annie hur jag skulle göra för att bli en caffe latte brud som skulle passa in på hennes uteservering, ganska intressant faktiskt. sa hejdå till henne och drog till mitt andra jobb.
 
väl där skulle jag spendera hela tre timmar, som faktiskt gick ganska så snabbt. 

när jag hade slutat jobbet, gick jag upp till mamma för att hämta alla mina  påsar och min sportväska med kläder. missade 214 så fick ta 201:an. gick av vid abisko för att gå den lilla sträckan hem till mig som vanligtvis brukar ta fem minuter men som igår med alla påsar tog cirka 20 minuter.

länge sen jag var så slut i både armar, ben och hjärna som när jag kom hem igår. dagen började 05.30 och slutade 22.15.

helgen ska bli trevlig. bara 3½ timma kvar på jobbet nu och sen är det helg.

ikväll:
en date med emma, får se vad vi hittar på.

lördag dag:
åka till ikea med familjen och köpa ny säng och andra fina saker till min lägenhet.

lördag kväll:
till åtvid för att festa med zabbie och co. och sen självklart utgång på pappi.

söndag:
jobba mellan 14-18. sen ska jag hem, göra matlåda och sova.

ses och hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0