dödsannonsen.

i fredags var jag hemma från jobbet.

pantea hade gjort en jävla röra som hon fick städa undan innan hon skulle iväg på nannas studentskiva.

själv satte jag mig framför datorn och kollade på två filmer.

först kollade jag på the fast and the furios - tokoy drift. en riktigt bra film må jag säga, alltså ettan är ju kult men trean är grymt bra. tokyo har alltid varit ett drömmål för mig för allt är så tekniskt och färgglatt. huvudrollsinnhavaren spelar riktigt bra och bow wow är också med och presterar bra för att vara han. mycket fin bilar och härliga race, men jag förstår verkligen varför de i slutet på filmen skriver att alla race scener är gjorda av profesionella stunt män och inget för oss vanliga människor att testa.

efter den filmen var jag sugen på en djup film så det fick bli the pursuit of happiens, med will smith och hans son. en ritkgt bra familjefilm må jag säga. storyn är real och det är det som är mest fascinerande. att han har så lite, kämpar så mycket och han tappar aldrig hoppet.

vart sedan en ute vistelse med pantea, sara, madis, salle, sandra och elin.

träffade på en massa studenter man grattade. men studenterna i år var inte lika roade ut som vi 87:or var förra året, men man tycker väl alltid sin egen student är bäst.

blev någon timma med grabbarna med innan jag gick hem i kylan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

igår tidigt så fick jag ett telefonsamtal av mormor, hon ville att jag skulle följa med de hem under dagen.

klädde på mig lite snabbt sen åkte jag o lill sissen med ut till slaka.

tog fram corren och valde att läsa dödsannonsen sist. det var tufft att läsa den. så många gånger man läst andras men aldrig ens egen släkting stå död på papper.

fick god lunch, jordgubbar med glass och sen smörgåstårta innan jag sedan åkte hem.

åkte hem slängde på lite smink, kläder och sen gick jag för att möta upp stor sissen min.

drog hem till mamma och hämtade mitt för kvällen o sedan var jag hos annie och korkade upp.

var bara jag, maddis och sandra där men skönt var det.

blev en väldans massa vuxen prat, men det behövs ibland.

en sväng in med fribiljetter på platå, en snabbis förbi 55:an och en pizza på five tastes och sen var vi peppade på hemgång. annie stannade, sandra o maddis tog halv två bussen och jag gick hem till mammas lägenhet som stod tom.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

mötte upp mina släktingar imorse och käkade lite mc.

följde med syskonen upp till mamma och väntade att hon skulle komma hem från sthlm. sen har jag hängt där hela dagen med familjen o anna / maria har med varit med.

nu blir det väl någon film skulle jag tro.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

vet att ni ej säger det för att vara elaka, men jag tycker det är så jävla jobbigt.

jag ser det inte, eller det gör jag men jag vågar och vill ej inse det.

jag har ett problem, jag har börjat inse det.

imorgon blir det ett samtal, kommer bli jobbigt men nödvändigt.

ska jobba i stan imorgon så det blir lite mer än en timmas sovmorgon och sen kan jag gå till jobbet o slippa bussarna.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

veckans mest spelade:
brick and lace - love is wicked

------------------------------------------------------------------------------------------------------

asta la vista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0