borta bra men hemma bäst.

ja då var man hemma i sin lilla stad igen då.

så fort jag åker förbi norrköping så känner jag mig hemma och när jag väl åkt förbi biltema så börjar det krypa i mig o när man passerat stångebro så nästan hänger jag utanför tåget för jag så gärna vill av.

här har man bott så långt bak i tiden man kan minnas. här har man gjort allt, ja jag har väl nästan gjort mitt i denna stad så det är väl dags att ge plats för de ynge och nya nu.

drog till oslo igår. träffade familjen som snart ska bli nästan som min nya lilla familj. alla tre barnen var underbara och super söta. mamma tine och pappa christian var super trevliga och brydda sig om att förklara saker och sedan var det väldigt nyfikna på mitt liv och sverige.

beslutet kom innan lägg dags igår, att du är välkommen till oss att börja jobba 1a september.

men det är lungt, frågade om jag fick ta emot besök och det fick jag absolut. har ju som sagt en egen lägenhet med as fint kök och allt.

fem veckor kvar nu ungefär. tror inte jag ska jobba något mer, men jag har ju ett kontrakt att följa så ska höra med de imorgon, kanske måste ändå.

alla börjar fly nu. nanna drar 13e augusti, martin drar 31e augusti och pantea / sara drar 18e september, till och med P ska lämna staden.

detta är mitt hem men någon gång måste fågeln lämna sitt bo för att uppleva världen.


Kommentarer
Postat av: Maddis

och likt en flyttfågel kommer man säkerligen tillbaka, förr eller senare :)

2007-07-25 @ 18:37:08
URL: http://maddiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0