saker får mig att fundera...

idag har jag bara vart hemma, jag kollade på ett par filmer som jag hade hyrt. det är alltid likadant när jag har kollat på film, jag börjar fundera en massa och det hjälper inte när jag även samma dag har kollat på ett avsnitt av ugly betty/grey's anatomy.

fundering 1:
hur kommer det sig att man aldrig kan vara nöjd. när jag tittar på en film så hoppas jag alltid på att det inte ska vara en äkta kliché film, men som idag när jag hade kollat klart på "the break up" så var jag så besviken för att den inte var just en äkta klicé film, den vart liksom inte lika bra då. jag satt ju liksom hela filmen och väntade på det man trodde skulle komma men det kom aldrig. filmen efter som jag kollade på "just my luck" var en sån kliché film som jag pratar om, man visste redan när man tryckte på play hur den skulle sluta. och när jag nu gör ska avgöra vilken film som var bäst så måste jag säga kliché filmen. men jag tror det har att göra vilket humör man är på också, idag var jag på humör för film med ett lyckligt slut för jag har haft lite mindre bra stunder men en annan dag kanske man är så trött på de alla lyckliga sluten att man egentligen bara vill ha ett realistiskt slut. ja jag slutar denna disskussion med det, beror på vilket humör man är på.

fundering 2:
har precis sett klart på ett toppen avsnitt av greys' anatomy men jag menar när är det någonsin ett dåligt avsnitt? alex karev fick var den som fick mig att fundera idag. i dagens avsnitt så fick han skäll för att han var brutalt ärlig mot patienterna, han sa att du kommer dö istället för att ljuga och säga att du kan överleva detta. är det fel av en läkare att säga så? jag menar om jag låg på sjukhuset så skulle jag vilja veta hela sanningen inte en vit lögn för att att jag inte skulle bli rädd. men alla kanske inte är som mig och vill höra den brutala sanningen som den ibland kan vara. hur ska läkaren veta vem han ska vara ärlig mot och vem han ska vara mildare mot? skulle inte du vilja höra den brutala sanningen framför en vit lögn?


Kommentarer
Postat av: Maddis

klart man vill höra sanningen, men karev säger det ju på fel sätt.

2007-01-09 @ 23:57:48
URL: http://maddiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0