nu har helgen kommit till sitt slut..

helgen har varit lång och händelserik.

fredag:
nu var det äntligen dags för sandras 20-års fest. dagen började ganska så tidigt, sandra skulle inviga systemet livet och jag,salle och maddis skulle köpa chips för en stor slant. chauförren anna klagade lite på bilisterna på vägen till lokalen. inredningen av lokalen gick helt okej och slutresultatet blev fint. maddis och jag drog hem till mig. käkade currynudlar med paprika/tomat/chili gräddfil innan vi sedan la oss i soffan för en powernap. blev inte så mycket av en sån tyckte mest vi satt i mobilen för att få klart vilka som skulle komma och inte. strax innan fem drog vi hem till anna för att beställa en pizza som skulle göra fyllan mycket bättre under kvällens gång. de första timmarna innan folket kom var trevlig men seg. äntligen var folket på plats och festen kunde starta. allt gick jätte bra och det verkade som alla hade jätte trevligt, men ändå började ryktet om värsta festen på bagdad och det tog inte lång tid innan alla utom vi 20 som var kvar hade hamnat där. efter en timmes svacka av festen så hanmnade vi sedan på plaza. dansa och drack gjorde vi flitigt och glada miner såg man överallt. på hakepi mötte vi sedan upp maddis och efter en av de starkaste kebaberna jag ätiti i mitt liv så stod vi nu och ragga upp en snubbe vi korvmojen på stora torget som skulle stjutsas oss till efterfesten i vidingsjö. mycket till efterfest blev det inte utan alla hamnade bara i olika sängar för att sova. jag tror inte jag fick mig en blunds sömn, mådde så himla dåligt. efter att ha fått med mig salle på att åka tidigare till lokalen än planerat så satt vi snart allihoppa inklusive våran hjälmsamma kille matte på bussen till lokalen. städningen gick i slow motion men det gick och vi klarade det galant. festen var slut men det blev i alla fall ett minne för livet.

lördag:
efter ha kommit hem runt halv tolv tiden och somnade inte först riktigt förrän vi halv två så fick jag inte många timmars sömn innan telefonen ringde. det började med sabbe och sedan var jag tvungen att fortsätta med anna som efterföljdes av emma. kvällen planerades med emma. vid åtta gick jag till niccis. vid elva stod vi alla fyra jag,emma,niccis och malin och sjöng till bonnie tyler och var redo för utgång. vi gick till gula huset/55:an. kvällen var väldigt trevlig, kan ha att göra med att jag träffade så många som var från andra städer,mest stockholmare...och det vet alla att jag gillar. pekka påpekade några gånger att jag inte fick vip kort för att jag inte blåste ut ljuset förra veckan :).

jag känner lite skuld för att jag för några veckor sedan fick henne att gå fram till honom. men en sån toppen tjej som hon är så är det bara hans förlust och inte hennes.

söndag:
idag började jag dagen med att lägga mig och kolla på filmen "i hennes skor". efter några fler timmars sömn så bestämde jag och pantéa oss för att gå på bio ikväll och kolla på filmen "underbara älskade". filmen var jätte bra och böla gjorde jag som vanligt. nu sitter jag här och ska kolla på slutet av "åter till cold mountain".

vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0