missar den röda tråden.

idag har jag lite olika saker jag måste få blogga om.

gud vad jag respekterar flerbarnsföräldrar. har varit barnvakt hela dagen idag åt mina tre kusiner och deras två kompisar. åldrarna har legat mellan 5-10 år. dem ska ha frukost,lunch och fika.(under mitt barnvaktspass). tycker jag har stått mest framför diskmaskinen eller torkat av bordet. emellan måltiderna ska dem duscha, kamma håret, klä på sig, städa rummet, leka och hitta på lite hyss. jag hade kontroll hela dagen men det är enormt krävande. jag såg ut som skit hela dagen och den enda tiden jag fick för mig själv var knappt att kolla på ett helt oprah avsnitt. men dem är  mina kusiner och jag skulle göra allt för dem.

under tiden jag fick för mig själv så såg jag på oprah. det handlade idag om att fånga pedofiler. en kille på nbc hade med hjälp av ett tv program lyckats fånga 150 st pedofiler in action. inte nog med det upplysnade programmet så var det idag ett inslag på efterlyst om en tjej som blev våldtagen när hon var fem år. efter 13 år har man nu hittat gärningsmannen och även fått reda på att han hade sexuellt utnyttjat två tjejer två år innan det andra. vet ni hur många år i fängelse han får sitta för det?, jag ska säga er ÅTTA. hade det varit usa så hade han nog minst fått sitta 50 år och det hade han förtjänat, inte åtta som gör att om sex år är han ute igen kollandes på barn i lekparken. sverige måste skaffas sig hårdare straff för detta håller inte.

orkar inte ens säga vad jag har att kommentera om anorektikerna som visades på tv nu i en dokumentär. deras tankesätt är ju helt sjuk. vad har hänt med att bara äta nyttigare och träna mer?

börjar bli orolig för barry, känns som att han tror för mycket. kan vara delvis mitt fel med. men jag är bara så glad att jag kommer få träffa honom efter så här lång tid men jag tror att han tror något annat. men jag ska försöka visa honom kompis kompis sidan av mig, men det kommer nog bli svårt. en kyss kan ju liksom inte skada. men maddis får hålla koll på mig.

vodka flaskan bara står där i bokhyllan och skriker "drick upp mig", någon som vill hjälpa mig med det? :)

snart är det fredag och då är det fest.

ps. lyssna på den gamla klassikern idde schultz - fiskarna i haven

Kommentarer
Postat av: Maddis

haha ja jag får väl den sista decilitern som vanligt?!

2007-01-25 @ 23:37:09
URL: http://maddiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0