lite minnen bara.

här är några minnen som bara poppar upp.

nattinnefotbollen på kungebergsskolan:
mellan årskurs 7-9 så är man tillåten att vara med. jag var med alla tre åren. första året så vann faktiskt mitt lag priset för bästa utklädnad. iåttan hade det blivit så populärt att klassens tjejer vart uppdelade i två lag, för vi vart för många för att vara ett lag. mitt lag vann tyvär inte bästa utklädnadspriset det året utan det gjorde dem andra tjejerna. sista året i nia var roligast. minns att martin var utkläd till något hemskt, typ en tjej eller något och fredrik hade färgat håret rosa.

skolpolisresan:
bara för att vi hade ställt upp hela nian på att i olika omgångar komma tidigare till skolan för att hjälpa barnen/ungdomarna över gatorna så ingen blev överkörd, så fick vi i slutet av terminen en resa till danmark tillsammans med ånestad och folkungaskolan. vi fick vara i danmark i tre dagar och det var underbart. vi bodde på fräshaste vandrarhemmet och vi hade så kul. vilsen och jag hängde på folkungagrabbarnas rum hela tiden. vi gick på grymaste museumet och sen danmarks svar på cosmonova, på stroget, tivolit tivoli och sen även ett annnat lite äldre tivoli. jag kan säga att oavsett väder man hade stått skolpolis i så när det kom till kritan så var allt värt det. ganska kul med att typ pantéa,sara och nanna vad där (och det har man fått reda på i efterhand)

fotografering på ikanohuset:
ingen kunde förstå sig på mina och anastasias ideér. en lördag någon gång i mellanstadiet så fick vi för oss att vi skulle åka till ikea. vi tog med oss kameran och tog kort på oss själva på alla möjliga platser. roligast är kortet med anastasia hållandes en gris inne på dtor & liten butiken. finaste kortet är dock när hon och jag bett en gångpasserande person ta kort på oss sittandes framför fontänen inne på ikano.

mathilda och nathalie=stylister:
jag och lööw var nog ganska uttråkad en dag i början av gymnasiet. hon kom över och satt vi några timmar och fixade håret på varandra för att också sedan lägga på smink med. kameran tog vi fram och sen posade vi på lite olika ställen i mitt rum. vi blev faktiskt ganska så fina.

stephanies kända födelsdagsfester:
sista terminen i nian så fyllde stephanie 16 år i januari. detta skulle självklart firas med en fest. lokalekn var skit grym och vi bjöds på dryck (alkholfri) och god mat. skivan som spelades mest var nyutkomna soundtracket till filmen "save the last dance" som var det flestas favorit just då. jag minns såväl hur bennas och stephanie hade inövat lite moves från filmen och dansade. allt var inte rolig på festen, mindre roligt var det när en av mina bästa kompisar vilsen säger att hon kanske ska flytta till göteborg. vi satt ett gäng i hörnet och tjöt, minns inte vad som hände sen mer än att alla tjejer börja kyssa varandra åt olika håll. helt crazy må jag lova. stephanies fest vart helt klart känd och hon hade även en i ettan på gymnasiet som jag var på. men första festen är alltid bäst.

nians julavslutning:
efteråt så fick mahilda min present (som hon hade vart med och valt själv), det var gristofflor. sen gick hon,jag,martin,david a, porsk, lisa, bennas och hugoh och åt på nuvarande kniv & gaffel. vi ville ju inte att kvällen skulle ta slut där så martins pappa kenneth kom och hämtade oss och körde hem oss till deras hur i ekängen. vet hur rädda alla var för kennet påvägen. ha sa" vi ligger och sover,så väcker ni oss så åker ni ut och det går inga bussar hem"...han skämtade ju såklart men vi alla tog det på hösta allvar för att det just kom från han. det var faktiskt en mysig natt.

nians sommaravslutning:
där slutade allt. hade förväntat mig tårar, men jag fällde inte en enda. jag hade så kul i kören, vi gjorde att starkt jobb. min klänning kommer jag aldrig heller glömma, har den faktiskt kvar. på kvällen så åkte jag och vilsen hem till hugohs hus i tallboda där även martin var. jag hade en massa alkoholäsk från danmark som vi hade köpt med oss. jag satt ner och drack hela tiden. när vi sedan skulle till bussen så var jag och david skapligt fulla. martin tog cyklen in till stan. vi andra satt på bussen ett helt gäng och sjöng "birra birra bärs bärs". vi gick av i stan för jag skulle pissa på mcdonalds. jag pissade enligt vilsen vittnesmål med dörren öppen och pratade väldigt högt. där var där jag träffade han som sa "du är så vacke" och sen var jag fast i flera år. klart så lät vi festen rulla vidare i trädgårn, det var ett jävla drag kan jag lova. första riktiga fyllan, den var början på mitt liv med alkoholmättiga drycker.

tallbodagårdens lisebergsresa:
dagen efter vi hade slutat nian, så skulle vi resa till göteborg. väldigt mycket folk hade anmält sig för att få följa med. vi hade fått höra att det skulle ha en promillemätare vid påstigningen, som då var för att kolla oss nior som de visste hade varit i trädgårn och druckit småtimmarna in på den dagen. ingen alkholkoll var det och alla lättades. på resan upp var det bara att sitta längst bak med grabbarna. fick sitta och pilla de håret, det var något som dem faktiskt gillade. väl där så var det jag,david,martin och isak som häll ihop hela dagen. värst var när vi skulle in i spökhuset ´"gasten"". alla var vi rädda förutom martin, så han fick gå först, sen jag,david och sist isak. döden kändes närmre än förr, trodde jag skulle avlida av en hjärtatck under hela tiden jag var där inne. när jag kom ut så var grabbarna så söta, jag vart ompysslad och kände mig som världens lyckligaste tjej. dagen var riktigt rolig och avslutades med att jag och mina nära vän martin tog kort i en kortautomat. kortet var sött med änglar på och martin försöker pussa mig medans jag skrattar, så kortet var inte riktigt som vi hade tänkt oss utan bättre. kunde ju inte sluta där så sen tog vi alla fyra kort ihop. är nog bara david som syns om jag minns rätt. måste nog leta upp de där klisterkorten.

romme resan:
även fast jag aldrig hade åkt skidor så bestämde jag mig ändå att sista året följa med till romme. frukost åt jag inte på den tiden och bussen avgick runt sex på morgonen så vid åtta så mådde jag inte så bra. fick sitta utanför toan hela resterande tiden på bussresan. spyan kom väl när det var knappt två timmar kvar. så när vi skulle stanna och rasta så hade ryktet spridit sig till de andra två bussarna. att åka skidor var hur kul som heslt, och jag lärde mig ganska så fort. vid lunch så åt jag med bille,nyman,martin och david. vi tog sittliften upp och där stod jag i den svarta backen och höll på att dö bara av att kolla på 50 metrarna. backen tog mig cirka två timmar och det var tack vare billes tålamod. tror aldrig jag varit så arg,grinig och ledsen på samma gång. när jag ensam och jätte arg kom med skidorna i handen vägrandes att åka mer innan hemgång så får jag höra att mathilda är på sjukhus. usch de timmarna innan hon kom tillbaka var plågsamt, jag var så orolig. men det var inte en sån större skada en åtta styg i knät bara. en riktig idrottsskada som vi skämtat om i efterhand. men jag var ändå glad att jag klarat av dagen och att jag nu hade åkt skidor.

modevisning:
för att få ihop pengar till våran klassresa så annordnade vi i klassen en modevisning. dem som kom och kollade var föräldrar,syskon och övriga släktingar typ. vet inte hur många affärer vi hade men jag gick för två. gina tricor, där jag fick bära en kort grön kjol och sen gick jag för carlings där jag hade en knälång levi's jeanskjol. shit var roligt det var och gå och efteråt så fick jag höra av min klassförestånader (som jag inte gillade, eller det var nog ömsesidigt) att jag gick jätte bra och var bäst av alla. komplimanger är ju alltid roligt att få. men modelldrömmar fick jag inga.

klassresan:
efter tre års slit med att sållt bröd en kall söndagsmorgon och haft modevisning med mera så hade vi äntligen fått ihop en rejäl summa för att åka. önskemålen var många men slutligen bestämde vi oss för danmark. tre dagar hade vi boka. vi fick bo i hus som såg ut som tält på utsidan, svin coola. jag tror jag bodde med nyman,vilsen och bennas. jag och vilsen sov högst upp. det var så kul att springa mellan husen och hänga i deras hus. på kvällen smet vi iväg in till byn i närheten och gick på puben för att dricka baccardi. vi var ju sexton och där var det lagligt, yes! vi köpte på ica med som vi sedan smugglade med oss hem till sverige. vi gick också på stroget,tivoli, guiness records museum och sen såg vi sjöjungfrun. en sak mellan lisa och bennas hade legat och grumlat ett tag och bara smällde mitt under resans gång. alla vi andra visste inte vilken sida vi skulle välja (eller jag var ju på bennas) och allt vart bajs. men dem underbara föräldrarna kom på ett försoningsförslag och bjöd hem oss alla till deras hus för att kolla på eurovision song contest. minns vilsens skik och glädje när turkiet vann (hon är från tyrkiet, en kritsten by där). de mesta löste sig, tack vare föräldrarna.

taizé resan:
någon gång i livet så måste man bara åka till taizé. jag skulle inte ha något emot att åka tillbaka. efter konfirmationens slut så åkte vi ett par veckor efter åttans slut till ett känt kloster i frankrike som heter taizé. bussresan tog över 27 timmar och var väldigt rolig med tuff. kollade bland annat på filmen fucking åmal som lättade upp det hela lite. glädjen var stor när vi väl kom fram. ett helt område med en massa ungdomar från hela sverige (var inte så mång andra människor från andra länder där just då). vi fick gå till kyrkan och be tre gånger om dagen, morgon-middag-kväll. det kanske låter tråkigt men bönestunderna var underbara. i början var det jobbigt, eller alla sångerna som vi fick sjunga var helt underbara men en kom det ett inslag där vi skulle vara tysta under cirka fem minuters tid och det pallade man intde de första bönestunderna. men sen tyckte man bara att man blundade och sen var tiden slut. bodde med åtta tjejer varav emma pihl och vilsen var två av dem. vattenkrigen vi hade och allt var helt underbart. vilsen och jag åt inget, vi köpte grönsaksbuljongsdryck ur en automat varje dag o åt det med en baugette. efter några dagar så började våra ledare emma och anders bli väldigt orolig för oss så vi fick äta på ett spciellt ställe. men det blev bara en gång och ingen mer, vilsen påminde mig att det var mjölk i maten så jag kunde inte äta där mer. maten blev det inte mycket av men killar kryllade det av. gud det fanns ett antal riktigt snygga, vilsen har kort på dem måste påminna henne om att få se dem någon dag. resan hem var inget att skämta om, jag låg på golvet nästintill hela resan till vi kom till sverige och jag kunde äta svensk mcdonalds mat. trots matsvårigheterna så hade vi verkligen svinkul även fast resemålet var ett munkkloster.

bennas mini födelsedagsfest:
när bennas fyllde om det var, 15 eller 16? så hade hon i alla fall bjudit mig,martin,mahsa,emma,lööw och hugoh att följa med hem till hennes systers lägenhet i norrköping. vi käkade god mat och sen satt vi i ett social rum dör vi spelade lite biljard. vi gick sedan in i poolrummet och badade lite innan vi sedan bastade. kvällen var väldigt trevlig och rykten från den kvällen har spridits. jag tänker inte sga till er som inte vet vad jag slängde ur mig framför lagge och porsk när vi låg och pratade om sex in på småtimmarna. men dem två höll ju inte käften om det så till och med klassen på gymnasiet fick reda på det genom fredrik som hade gått på kungsis med mig innan.

maddis beryktade tjejfester:
i början på gymnaiset när festerna inte riktigt hade börjat in särsklit flitigt ännu så fixade vi partaj på egen hand. maddis stora hus i ljungsbro var platsen. apelsinjuice,kamera,popcorn och vodka explorer säger allt. sex tjejer med alkohol i kroppen med kameror i närheten. usch vad saker vi gjorde pissade ut, stog på stolarna och visade våra magrutor och ramlade med mycket mera. jag saknar fan dem festerna, det var början på allt.

salles förfest innan gymnasiefest:
jag,lekander,sjöberg,maddis och sandra var hembjudna till salle när hon bodde vid ljusglimten. vi började väl dricka sisådär strax efter sju och vid åtta låg jag på golvet med 5 burdar runt omkring mig som tvingade mig att säga "sex laxar i en lax ask" eller nåt liknande. sen satt jag där i hennes kökssoffa och åt vitt bröd utan kanter med smör. vi alla var nästintill nyktra när vi kom till gymnasiefesten sedan på fd bar bq. maddis skapade historia för hennes del den kvällen med.

förfest hos min gammelmormor:
det skulle vara gymnasiefest på plaza. och av någon anledning så var vi i min gammelmormorslägenhet och förfestade. jag,lidberg och sabina, men sen kom det en massa folk som jag knappt minns vilka det var. en dålig ideé som jag hade kommit på var att spetsa min baccardi watermelon med spit. precis en halvtimma innan vi skulle gå så springer jag in på toan och spyr. kommer ut till köket där jag möts av dödsblickar från sabina och sofia. " hur ser du ut gumman", "vad har du gjort" och "du ser helt förstörd ut"...jag får en tillsägelse att hämta puder o grejer och där står jag sedan med fyran händer i ansiktet som försöker sminka bort mitt spyfejs. hur det gick minns jag ej. kommer bara ihåg att jag hade väldigt roligt.

  här var några minnen som poppade upp i huvudet, se fram emot del två.

  

Kommentarer
Postat av: Maddis

om salles förfest: jag var fan inte nykter när vi kom fram. hade nog aldrig blivit nån historia skapad om jag hade varit nykter redan när vi kom dit, haha!

2007-01-15 @ 13:12:36
URL: http://maddiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0