jag är helt förbluffad.

tredje gången jag bloggar idag men jag måste bara betätta detta:

mamma och jag låg precis och kollade på "antikrundan", då det kom en man som ville få sin porslinsanka värderad. ankan var inte alls stor och såg helt vanlig ut. men jag har ju inte den kunnigheten tydligen för när experten satte värde på den tillslut så sa han "du kan få allt mellan 50-100.000 kronor för dena anka. det är ju helt sjuk, så mycket pengar för en porslinsanka.

kom även en lite äldre man som hade med sig en tavla på sin farmor, som en hyfsad känd svensk kvinnlig konstnär hade målat. den vart värderad till mellan 500-100 000 000.
tänk er att ha ett porträtt på eran mormor som visar sig vara värt så mycket pengar.

jag är riktigt impad, längtar till nästa veckas avsnitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0