festen vi alla väntat på..

usch det var nog länge sedan jag var såhär slut både fysiskt och psykiskt.

igår kväll åkte jag hem till mina tre kusiner ute på landet (sjögestad). målet var att vara barnvakt åt de idag,istället för att det skulle ha en tråkig dag på frth/dagis. Lisa är 9, Jesper 8 och Matilda 5. Kvällen började med att spela tv spel (apspelet), vid strax efter elva var det sängdags, jag och lisa i samma säng.
sömnen var inte långvarig, vart väckt av matilda en gång inatt och sen var jesper igång och väckte oss alla vid åtta och då var det bara att gå upp ur sängen. frukost och sen en hel dag fylld av olika slags spel. fick med lisa att hjälp till med maten, två rätter lyckades jag ådstadkomma. jesper började balla ur och spelet gömdes. jag tvingade med de kära barnen ut och efter många om och men så fick jag med de ut på att leka dunken. lerig och dan så gjorde jag nu fika åt de små själarna innan det blev mer spel. vid åtta idag var jag hemma igen. 24 timmar leka mammi var riktigt jobbigt. och jag hoppas jag inte får barn på minst 8 år.

inte nog med att vara barnvakt idag, så har man även varit festplanerare. telefonen har ringt ganska så flitigt. jag ska inte säga att utgående samtal heller inte varit så flitigt. stressigt med festen är det, men imorgon när vi väl börjat dricka och folket börjat trappa in då kommer det kännas som att allt vart värt det. nu längtar jag bara dit.

ses på fredag, packad och klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0