beställde fyror men fick åttor.

okej denna helg var väl efterlängtad. har ju börjat jobba på heltid så att få sova ut,bara umgås med kompisar och ha kul var något jag såg fram emot hela veckan.

fredag:
i fredags efter jobbet var det bara att åka hem fort, göra sig iordning och dra ner till stan för att möta upp annie. väl vi bankomaten så hände det en så rolig sak. jag skulle ta ut pengar och sen när jag kollade på atomaten så hade jag fått mina pengar men jag hade inte fått tillbaka mitt kort, jävla aotomaten hade snott det trodde jag. fick panik och ringde mamma medans anna försökte trycka in sitt kort o kolla om mitt kort kanske skulle komma ut då. efter ett par minuters samtal med mamma så kollar jag ner i min plånbok och upptäcker att korten redan ligger i plånboken bara att jag antagligen hade glömmt bort att jag hade lagt ner det där. ah dumma saker kan hända även när man är nykter. efter den incidenten så gick vi vidare till hamlet där vi skulle käka vitlöksbröd och sen hamlets välberömda plankstek. servicen var inte den bästa men det var däremot maten. fick t.om med besök av en välkänd vakt en snabbis innan han skulle gå för att börja sitt vaktpass för kvällen. efter middagen så skulle jag möta upp maddis men det tog längre än förväntat o jag och anna stod ute i kylan och väntade på henne. anna gick hem och jag o maddis drog in på plaza för att köpa ett par drinkar. drinkarna gick ner, vi försökte dansa ett tag men insåg hur trötta vi var. drog till hakepi och sen hemåt. vi insåg nog båda att det var första gången på riktigt länge som vi gick hem innan krogen stängde. väl här hemma så ladda maddis ner det senaste grey's anatomy avsnitet som vi satt och kollade på sen. den serien bli bara bättre och bättre, men vad ska jag göra för säsongen i usa är snart slut,vad ska jag då ladda ner??

lördag:
maddis och jag vaknade ganska så sent,vilket iofs var äldigt skönt. hon tog nästintill första bussen för att hinna hem och att åka till systersonen kasper som fyllde ett år. jag slängde ihop lite mat som jag sedan käka. tiden gick fort och helt plötsligt så gjorde jag mig iordning för schlager kvällen på harrys. jag och anna möttes upp strax före sex för att gå dit och få en bordsplats direkt. vi blev uppraggade av corren så några vimmelbilder var vi nog med på. köpte in en cider och sen var det bara hämta mat från buffén som corren bjöd på för (att annas mamma är corren prenumenant). efter maten så var det schlager kareoke på scenen med mattias holmgren som värd. några var bra och andra verkligen inte. vid strax innan nio så sprang vi över tilla scala för att bli fulla. happy hour hade börjat och vi sa att vi skulle försöka rensa deras lista med vilka drinkar dem hade. anna var så dum så hon bad bartendern att göra extra starka drinkar. vi drack sex drinkar på en halvtimma, innan vi frågade hur mycket alkohol han verkligen hade i våra drinkar och blev ändå glatt överaskade när han sa 8 cl ungefär men tog ändå inte mer betalt för det. köpte ett par till o johan o dem kom o mötte upp oss där nere. jag drog upp och rökte o följde med killarna till henke o joels 20 års fest på BQ. glömde bort anna men hon klarar sig alltid. kom in o henke bjöd mig på en extra stark drink som jag smakade tills jag sedan bestämde mig att alkoholen fick räcka för kvällen o nu gällde det att inte spy eller något liknanade. efter ha försök snacka med grabben några gånger och kännt dissen (som jag totalt hade missförstått för att jag var så full) så bröt jag sedan ihop i tårar. något som förvånar mig så fruktansvärt för det är verkligen inte likt mig men alkohol kan göra konstiga saker med än. han kom  och hämtade mig, jag gjorde bort mig lite och sen så bestämde vi oss för att hämta ut våra jackor och gå hem till mig. hälsade på maddis o frodo på five tastes innan vi sedan gick hemåt. tog att bra tag att komma hem när man ska stanna o mysa lite på vägen ett antal gånger. telefonen ringer o en timma senare kommer sandra o denise också. imorse när vi vaknade så mådde vi nog alla dåligt och hade ångest över gårdagen. ska väl tillhöra men vissa kvällar är ju värre än andra.

söndag:
efter att alla åkt hem så tog jag mitt förnuft o tog bussen till stan för att köpa pizza. gick hem till mamma
och somnade i hennes säng innan jag lyckades ta mig upp och åka hem. ikväll ska jag bara ta det lungt, martin ska komma lite senare och käka popcorn med mig. ska bli trevligt och snacka lite skvaller med han.

aja ska kolla på några desperate housevives avsnitt nu.

nu ska jag lugna ner mig, någon som vill hjälpa mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0