julförberedelser

jeg är så flink!

igår så hade jag barnen ensam på morgonen. helene kände sig inte så frisk så blev ingen skola för henne, levererade maria i barnehagen och fick med mig sofie till åpna barnehagen.

väl där målade sofie sin egen kopp och sen var vi ute i en timma. var så härligt och snacka med alla dem små tjejerna som går i barnehagen där. tine och helene kom och hämtade oss och sen fick jag följa med till homopaten.
drog hem och jag slängde ihop lite risgrynsgröt som vi åt med våran gäst.

jag slutade och bytte om och åkte sen bussen in till oslo som också carro hoppade på. drog till kyrkan där vi träffade alla dem andra. var julpyssel så jag gjorde en smällkaramell, gud det var länge sen kom verkligen inte ihåg hur man gjorde. sen åt vi lussebullar och drack varm sjokkolade. carro och jag satt och disskutera buss i en halvtimma..hehe. slutade med att vi tog 151 till rykinn (alltså förbi där carro bor) och sen tillbaka till sandvika där hon fortsätter hem och jag byter till min buss, detta val gjorde vi för vi ej ville bli ensamna antingen jag 17 min eller hon 13 min, hehe vi är så dumma hon och jag.

idag så var det upp tidigt och sen på med kläder på alla barnen med tine och sen ner till barnehagen där maria och hennes vänninor så fint gick luciatåg. alla frågade mig om den svenska lucian som alla vet är så mycket bättre än den norska och det håller jag verkligen med om.
jag gick hem och la mig och sov sen började jag jobba igen.

från två till nu har jag haft alla tre tjejerna. jag har lagat mat, dem har målat, dem har sett julkalendern och sen har vi bakat en massa lussekatter både svenska o norska. svenska med saffran och norska med gurmeija. nu är dem lagda och jag slapp ha babycallen inatt för christian kom hem från sin resa tidigare.

nu jobbar jag 8-11 imorgon och sen blir det shopping med carro innan de vi dragit ihop ska festa. gud det ska bli så trevligt!

fick tårar av svenska luciatåget på tv'n idag. fick hemlängtan då, men nu är jag ju snart hemma.

hade alle sammen!

Kommentarer
Postat av: Maddis

gurkmeja??! vafan har du hamnat i för land egentligen?

2007-12-14 @ 00:39:51
URL: http://maddiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0