jag mår som jag förtjänar, o lite där till.

fy fan vilken helg.

kickade av helgen tidigt på fredags förmiddagen. min moster kom och hämtade mig, blev en stor handling på city gross och sen vidare mot sjögestad. hjälte henne med pastasalladen och sen somnade jag bakis några timmar i hennes soffa. vaknade upp och då var det dags att åka till valkebobadet. jeppes fotbollslag hade vunnit och nu skulle det firas med att bada i poolen lite och sen grilla hamburgare. efter vi ätit gott så blev det sport tipspromenad. jag skulle inte gått men lisa o matilda ville att jag skulle följa med så jag ställde upp. när reslutaten lästes upp så kom matilda o lisa först, jag hade visst haft alla nio rätt plus bara fem i från på utslagsfrågan.

jag kan sport, och det är ej från mamma utan från pappa!

vi tjejer åkte hem eftersom rikard som är tränare o jesper skulle sova kvar.
vi myste ner oss alla i samma säng och satte på masjävlar sen somnade vi.

tidigt igår så gick vi upp vid sju tiden för att snabbt fixa iordning oss och åka till mormor. bilen ställde vi där och strax därpå kom mia o ove med husbilen.

där satt vi nio personer och var nu på väg mot arboga. stannade till i örebro för att handla lite och käka lite mat.

ställde husbilen precis utanför festlokalen och fixade oss lite.

sedan kom folket och festern var igång.

inte ofta man träffar de men roligt som fan har vi.

något som vi aldrig har i våran släkt det är tråkigt och något som vi aldrig är på sånna stora tillfällen är nyktra.

inga fyllde 80 och det skulle firas!!

festen bestod av oss nio från linköping o sen alla andra från arboga. arboga gänget bestod av inga, hennes fyra pojkar (roland,rolf,roger och bosse) och en tjej (carina) med deras respektive och barn, plus lite barnbarn.

jag drack och jag drack, fick nog i mig 10-15 groggar.

drack fint först innan jag började med det hemkörda, e man bonne så e man.

 (carina)
  (carinas äldsta dotter frida)
  (kvinnan till äran, inga nu 80år o hennes äldsta son roland)
  (roger, jag och marlena)
 ("morfar" o jag)


  (marlena o styvmamma mia)

 (marlena och jag)

  (matilda)
 (mormor o marlena i lila)

  (ove i svart o rolf)

  (pernilla i svart o lisa)

   (ove i svart och roger)
 (bosse länst bort, roland o marlena)
 (carinas yngsta dotter anna med pojkvän och rolands son sebastian i vitt)
  (carinas barnbarn och fridas / martins son vilbert "ville" som inte är mer än fyra månader.

namn som vi upptäckt vi har flera av i släkten är: nathalie, matilda

aja fy fan vad trevligt vi hade det igår.

åt frukostbuffe gjort av mormor i morse och sen vart vi bjudna hem på köttgryta till inga.

hemresan var bland det värsta.

bakis och sitta så när inpå sina släktingar, usch det gör jag inte ofta tack gode gud. höll på att strypa både den ena och den andra.

jag mår skit men jag mår som jag förtjänar tror jag.

nu ska jag duscha.

nu är det mindre än två veckor kvar, nerverna börjar kännas av.

asta la vista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0