debatten gör mig så himla arg..

imorse när jag vaknade, så var allt bra.

gjorde mina knäckebröd och sen satte mig framför nyhetsmorgon som jag gör varje dag.

men blev snabbt arg när jag hörde debatten.

en man som jag ej minns vad han var och sen en kvinna från solcialdemokraterna som satt i riksdagen tror jag.
debatten handlade om hatbrott.
mannen menade på att om mohammed slår honom så var det klassat som misshandel och om det var tvärtom så var det hatbrott. kvinnan verkligen förklarade att förrå året så vart tre tusen något anmälda för hatbrott, 10% av fallen gick till rättegång och fem stycken av dem totala 25st blev personen i frågan dömd för hatbrott. 5 jävla enstanka? och mannen menar på att det är lätt att bli dömd för det..hmm? och han förstår verkligen inte lagen om hatbrott och varför den finns.

folk är fan naiva ibland, vilket årtal och vilken värld lever de i?

idag har det varit näst sista dagen på jobbet. har jobbat som fan jag och maria,shit vad fort det har gått. har ätiti en massa gött med.

drog hem till mammi efter jobbet och käkade lite och sen somnade jag i hennes soffa.

tog mig upp och drog till hemköp för att köpa något att bjuda på min sista dag imorgon, vart så klart magnum glass...mums!

många som kommer hem nu, skoj men det är också endel som drar snart..

nu blir det masjävlar.

asta la vista.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0