sportkommentator,det är jag!

igår  var det en händelserik dag.
 
beslöt mig för att äta lunch på stan efter ha kollat in mitt kylskåp (tomt). hade tydligen en kamrat som kände samma sak så jag och annie gick och tryckte en mingan. nog för att vara 12 en torsdag så blev vi förälskade i en bad boy kille som vi tror sitter inne på roxtuna, men det är ju skit samma om man såg hur han ser ut.
 följde med anna och för att byta ett par skor o sedan skulle hon jobba övervåning.

själv drog jag till torget för att ta bussen till malmslätt. väl när jag gick av, typ första gången i mitt liv på carl cederströms gata så började jag vandra.
hittade muff-killen på vägen och frågade om hjälp, fick tillbaka att jag bara skulle gå rakt fram typ.
gick där på stora vägen i värmen, trodde jag skulle lägga mig ner och svimma.
när jag kände att jag närmade mig, eller jag hoppades på det så såg jag äntligen en kille..hade ju ej sett folk på ett tag. gick fram och spelade en söt liten flicka som behövde hjälp att hitta, och fick ett bra svar " bara fråga vakten så hjälper han dig, och pekade framåt". tyckte han var lite söt så vände mig om för att spana liten efter ha gått några meter och fick upptäckelsen att han tydligen hade tänkt något liknande. lite pinsamt så jag fortsatte att vandra och beslöt mig för att kolla ännu en gång och även denna gång hade han beslutat samma sak, ännu mer pinsamt så då fortsatte jag utan att vända mig om.
kom fram till vakthuset/reception och insåg att det var riktiga vakter där inne, fina som fan. själv var man ju ej så het efter en lång promenad i solen med smink.
blev upphämtat av ekonomichefen jag skulle träffa, han såg verkligen ut att ha pengar. satt ned med han ett tag och sen fick jag gå ner och träffa customer support chefen som var skit skön.
 nu ska jag alltså antingen jobba med faktureringar på ekonomi eller kund hjälp på engelska, hmm!

vandrade tillbaka till bussen och tog en tripp hem till mammi.
 slumrade till en timma och sedan blev jag upphämtad av mormor o lasse för en handling på willys.
shoppade på mig rejält mycket, fick till och med en syn på emelia ( ni vet big big world).

drog hem och då kom julia. gjorde mig iordning lite snabbt och sen när annie och matilda var här så korkade vi upp och fest kvällen var igång.
drack till vi kände att vi var klara och då var det bara att hoppa in i taxin och åka mot platensgatan.
som tur var så kom vi en perfekt tidpunkt och kön existerade knappt så snabbt var vi inne.
tog inte lång tid innan man såg mig i baren beställa min specialare, en sexa!
snor mycket folk så dansgolvet var värre än amerikanska inbörderskriget. sket i det och hamnade långt in på kvällen med en kille sittandes och prata sport en timma. fick kommentaren " fan vad du kan mycket om sport, jag är imponerad" jag svarade bara " jag är bäst" för konstigt nog så vet jag jävligt mycket när jag är full, en dold talang jag har är att få killar på fötter med att snacka sport. funkade på han i alla fall, så det vart lite mys pys där.
helt plötsligt var klockan tre och då gick vi ut till alla andra miljarder folk som stod utanför.
 tappade bort han ganska så fort, eller snarare efter att anna har polisförhört honom och hon hört honom var värsta seriös o säga till sin kompis på telen att han träffat en tjej, eller?.
blev five tastes, det är så 2007!, sen vart det hemgång i klackisarna.

nu sitter jag här och vaknade för typ en timma sedan, kan ju fan ej sova av anledningen att jag är så jävla
van att jobba på fredagar och gå upp halv sju inte sova hur länge jag vill.
aja men kan jag ju få ut något av min dag i alla fall, ska ju faktiskt åka och göra ett nytt pass.

pictures:

   

    



asta la vista!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0