jag har en vän, och jessica heter hon.

vilken underhållande söndag.

jessica kom väl strax efter ett. jag lagade bakad potatis med sås till oss. sen vart vi sugna på något med lite mer kalorier i och bestämmde oss för att dra till priso och panta lite brukar som jag hade hemma. fick så mycket pengar så det räckte till chips,ostbågar, lösgodis och varsin glass. åkte hem till mig och satte oss framför filmen "step up" som jag precis hade laddat klart. satt tillsammans och tjöt till hur bra den var och hur snygg channing tattum är i filmen (i verkligheten med iofs). när vi sett klart den så drog vi på musik och började som vanligt med vårat långsökta snack. satte på låten tracy chapman - fast cars och svävade i väg i våra tankar. satt och disskutera om vi någonsin har gillat någon bra kille. vissade sig att vi hade en varsin av alla vi träffat genom åren. det är ej många. fick sitta nu i slutet och kolla på jessica lida. killen hon träffar hade sagt att han ville att hon skulle komma över när han var klar med en sak han var tvungen att göra först och nu hade det gått 2 ½ timma. hon led verkligen och fick för sig dem värsta tankarna. mobil kastades, låtsas tårar försökte hon få fram och hatiska ord om saker kom fram. det ända jag kunde säga var "det här är varför jag ej vill bli för involverad i någon, här sitter jag lycklig och njuter av mina ostbågar". var ju inte riktigt så jag menade,men hon fattade vinkeln.

jessicas kommentar i fredags "ring mig igår"

jessicas kommentar för några år sedan: "behöver man verkligen IQ för att göra saker"

du och jag mot världen, då och nu!

vill dig bara gott, ont har du haft. och det kommer du ha igen, men då finns jag där för att hjälpa dig att läka dina sår.

ni alla är så bra, ni förtjänar något bra. många av oss vet ej hur mycket vi egentligen förtjänar. många stadgar sig med mindre. varför?

nu ska jag se blood diamond


                                                                                            

Kommentarer
Postat av: jessica

haha. jag vet visst är jag underhållande? :) det är konstigt att man kan inbilla sig så mycket saker, bara för en viss liten grej, men det måste nog ha och göra med allt det förflutna som finns bakom mig. som ligger och visar sig. Men tillsammans blir vi starka. tack för allt igår nathalie, du är toppen.

2007-04-23 @ 14:58:07
URL: http://jessicaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0