barnvakten.

jaha då, då har jag överlevt en lördag utan mina vänner och min käraste vän alkoholen. låter som jag är en alkohlist, men det anser jag mig ej vara eftersom jag alltid dricker i gott sällskap.

igår blev jag upphämtad tidigt på eftermiddagen av mina kära moster. blev många kramar och pussar när jag kom fram. visade dem att jag hade kameran med mig och det fan skulle tas lite kort ikväll. pernilla och dem förfestade väl till en sisådär sju och sen drog dem för att partaja i mjölby. där stod vi nu, jag och ungarna. satte på melodifestivalen och började både dansa och sjunga. alla fick vi varsin låt vi skulle framföra för varandra (eller jag tog en sång som vi alla skulle sjunga till :=).

dessa låtar valdes av oss:


jesper, 9
vald låt: magnus uggla - kung av fosterland


lisa, 10
vald låt: sonja aldén - för att du finns


matilda alias "sessan", 6
vald låt: måns selmerlöw - cara mia


nathalie, 20

vald allsångslåt: sarah dawn finer - i remember love


efter framförandena så satte vi på tv:n för att kolla på postkodsmiljonären och pokerfejs. till det åt vi en tre rätters innehållande ostbågar, coca cola och lösgodis. fick ett telefonsamtal av johan och frågan "vad händer ikväll, du har alltid något roligt att erbjuda" men roligare än att vara barnvakt på landet kunde jag erbjuda den kvällen och det var han ej så sugen på tydligen, förstår inte varför!. trötta började vi bli så vi bäddade upp madrassen i lisas rum och matilda slockande direkt. jesper,jag och lisa körde lite ord lekar och tävlade vem som kunde mest på engelska..hehe alltid lika roligt att vara bäst! hade en ganska så kämpig natt med jeppe eftersom han ej kunde slappna av för att garageporten var öppen men efter en lång tid så somnade han äntligen.

vaknade bara upp imorse och blev upphämtad av mormor och lasse. skönt att komma hem tidigt!

längtar redan till nästa helg, då jävlar!

asta la vista säger jag med den här bilden av sesan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0