3 kilometer in high heels.

weird kväll igår alltså.

började dagen som vanligt nuförtiden när jag är ledig med att kolla på film.

har sagt ett ett bra tag nu att jag ska kolla på "den vita massajen" men ändå inte fått det gjort, har alltid kommit något annat före. men nu tog jag mig själv i kragen och det var tur det med tanken hur bra filmen var. 
handlar om en schweizisk kvinna som åker på semester i kenya och blir blixt förälskad i en massaj. i stort så handlar väl filmen om kultur krocken med att vara vit och svart och sen komma från ett u-land och ett i-land.
sedan blev det ännu en film och då vart det ungdomsfilmen "take the lead".
antonio banderas börjar jobba med kvartsittning på en fattig skola,men istället för att undervisa vanligt så undervisar han i ballroom alltså dans. dessa ungdomar är vana med att dansa utan regler men nu förändras allt. en riktigt bra film faktiskt, men det är ju en typisk lätt natta film. sitta och lyssna på bra musik, kolla in snygga killar och se dans när det är som bäst, det är fint är det.

när jag var kvar med filmdagen så började jag göra mig iordning och åkte sen ner till station för att möta upp annie och pontus. vi hoppade på tåget till mantorp och blev där uppmött av gösta. trodde ju att jag skulle gå ett par hundra meter som max men det visade sig vara helt fel. annie och jag hade nämligen riktigt höga klackar och hade ej riktigt räknat med 3 km på grusväg till ett hus mitt inne i skogen. tog väl cirka en halvtimma men sen var vi äntligen framme. högg in i chipsskålen och sen var det bara att korka upp. vid strax innan elva så var vi ett gäng som skulle in till stan så vi började vandra mot station. jag höll täten i mina 3 cm höga klackar. vi timade tåget precis, några serkunder senare så hade vi suttit där en timma.

gick upp till ågatan och hamnade ganska så snart efter ändrade planer på plaza. vad hände sen liksom? minns både det ena och det andra men fattar inte riktigt vad som skedde med både dem ena och dem andra.
varför jag la mig på gatan utanför bq, kysste han, fick skäll av han, sov med dem, drack vatten med han?
shit vilken kväll, allt för många helrör. har väl att tacka gurra och jonas för det.

vaknade skapligt idag, sa hej då till anna o jonas och sen blev det.."hm vilken film ska jag kolla på nu då?"

svaret vart, deja vú. en skapligt bra film.

nu blir det senaste avsnittet av ugly betty.

sedan har jag dessa filmer att kolla på:
- dreamgirls
- babel
- the last king of scotland
- the black dahlia
- employee of the month

får se vilken som blir näst.

asta la vista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0