någon gång ska vara en första gång.

och för mig igår så var det att spy på 523:an in till stan.

igår satt jag hemma först,skulle ta bussen till sandra halv sju men sen hade jag så tråkigt hemma så klockan fem beslöt jag mig för att åka med bussen tjugo över fem till resecentrum och ta bussen till ljungsbro halv sex istället. det var stressigt och få på sig smink,kläder och få med mig allt plus att samtidigt få ett samtal från sandra samtidigt som jag inte hittar min tändare.
men jag hann,trots alla förhinder.
på bussen var jag nära på att slå ihjäl tjejen som satt två säten bakom mig och snackade med trettio olika personer i telefonen om fjortissaker ända fram till ica-ljungsbro,herregud säger jag bara!
kom hem till sandra och vid strax efter sju så kände vi oss redo för att börja dricka.
jag hade ju inte hunnit hälla upp min sprit i en pet-flaska eller nåt så jag hade ju med mig hela sjuttisen (mitt största misstag).
maddis kom väl vid strax efter åtta och då var nog redan jag och sandra lite berusade och hade lyssnat på sandras party skivan två gånger och var snart inne på den tredje gången.
killarna kom väl sen vid halv tio.
det jag minns är att när sandra öppnar dörren så står johan med den ena pedalen till sandras crona cykel...vilken syn! drickandet fortsatte, jag o sandra gjorde en himla massa konstiga och dumma saker,hon lämnade mig på golvet den jäveln! vid strax innan tolv så gick vi till bussen,jag fick ta hjälp av johan.
innan vi gick på bussen så säger han "nathalie,kolla ner i marken och prata inte med busschauförren", jag bara "nejdå,jag ska inte prata med någon".
bussen började ju rulla innan jag satt ner,så när jag kom fram till mitten där det snurrade lika mycket som i mitt huvud ungefär så fick johan leda mig över, annars hade jag nog legat där och snurrat på golvet ända in till stan.
satte mig och lutade mig mot johan, vi satt och snackade om värsta djupa grejerna som barn,invandrare och äktenskap (tror jag) sen mitt upp i samtalet så slänger jag ur mig " jag måste spy" och bara vänder huvudet ner mot trappuppgången och spyr som en kalv. som tur var så var det inga som satt där bak där vi satt, och varken busschauffören eller någon annan längre fram märkte någon ( som maddis sa, "du skötte dig snyggt").
när vi kom av så mådde jag skit bra och var redo att parta vidare.
hamnade både på plaza och gulan. när jag gick till plaza så träffade jag min barndomskärlek olle, han bara "vart jag än går så ser jag dig på platens en onsdag, på plaza en fredag och sen även här ikväll".....vi snackade gamla goda tider, han mindes lite i alla fall.
sen kommer martin fram och börja buttra om att jag inte hälsade på han i högstadiet,bullshit säger jag (eller gjorde jag inte det)...ooppss!! per köpte mig också för 50 kronor,mer var jag inte värd!
träffade mathilda,bennas och emma också, kändes som hela kungsis var på plaza igår, men skoj var det. fattade inte vad den grabben buttrade om innan han gick hem, vadå du raggade på mig??, när skedde detta liksom?? jag hängde nog inte riktigt med?? 
kvällen avslutades med en liten dansrunda på plaza med annie, då kom birgitta simon fram och började dansa bakom mig...men alltså den grabben är lustig är han!!
hakepi blev det och sen hemgång. tjejerna fick världens fnitter anfall när de kom hem till mig för maddis hade vitlökssås på hela sina skor, så idag så luktade hon som hela kebabbaren.
jag vaknade sju i morse och mådde illa, så jag gick in till mammi och la mig.
när vi åt frukost i morse så var det så kul för maddis satt med jordgubbs squeezen och bara tryckte och tryckte, tillslut sa sandra att du måste skruva upp korken innan du kan trycka så det kommer ut någon sylt (det är en sån blond sak som vi för evigt kommer påminna henne om).
sandra åkte hem vid ett men maddis och jag kom inte längre än soffan förrän vid halv fyra ungefär,fanns liksom så mycket att prata om från igår...vilken kväll liksom!
poppar upp nya saker som hände i huvudet hela tiden.
skapligt bakis är man ju fortfarande men det kanske inte så konstigt med tanken på att jag fick nog i mig lite mer än en halv liter vodka igår (usch det är sjukt mycket).

borde inte nästa vecka,men jag är redan sugen!

läs maddis blogg (http://maddiss.blogg.se) och sandra (http://surban.blogg.se) för att få höra andra verisioner om gårdagen, plus att ni får se vimmelbilder på oss).

Dagens fråga:
hur många brunetter tar det för att öppna en vinflaska?
svar: 3 st, 2 som håller och en som skruvar.

tack alla för en minnsvärd kväll igår,syns nästa helg...det vet ni!!!

Tack för denna gång.

Kommentarer
Postat av: Maddis

HAH! var kvällen verkligen minnesvärd? jag minns inte så mycket, så jag vet inte..

2006-11-20 @ 00:17:48
URL: http://maddiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0