mammas 40-års fest, och sen....

igår var det lite stressigt här hemma hela dagen, telefonerna ringde i kör för att folk skulle säga grattis!
 till mamma och vi var stressade för att vi skulle hinna med allt.

men vid strax innan fyra så var vi i lokalen och började pynta den lite. folket kom och smörgåstårta serverades. tog inte långt tid efter det så kom tårtan fram och ett par minuter efter det kom chips och godis med mera. jag trodde jag skulle spy redan då av att allt var så gott och jag var så mätt. men där tar det liksom inte slut, nu ställdes alkoholen fram och alla börjar sakta dricka. jag var ganska duktig i början och drack doodleys och aquatinis för att klockan var ju inte mer än sex när vi började, men mot småtimmarna så började jag med vodkan. hampus ringde så jag gick och mötte upp honom och sen satt han fint vid bordet och mamma bara servade honom med smörgåstårta ocg gav honom öl stup i kvarten. när hampus sen var på väg mot en annan fest några timmar senare så kommer admir. vi som är kvar för att dricka sätter oss vid ett bord för att sitta och snacka.

vid strax efter elva så drog jag in mot stan för att mötta upp sandra,maddis och denise.
på vägen var jag tvungen att spy i min ensamhet 3 gånger, helt sjukt jag som mådde så bra både innan och efter.

kom in till stan och vi hade bestämt plaza för det var dit alla ville förutom jag (men jag gav med mig ganska så fort). jag och maddis drog till 55:an en snabbis för att köpa shots, men jag fick i mig bara i mig den ena den andra gav jag till jiggan (som jag ska komma ihåg och ringa i veckan).

jag och maddis går till korvsnubben för att köpa korv,så gott! sen går vi tillbaka till plaza. väl där så är sandra och de borta så vi ringer och då ska de till gulan antagligen för att sandra fick ett telefonsamtal från jögge(men sånt händer antar jag). så de lämnade oss. vi träffade upp carro drog och hämtade pengar och valde då att dra till bagdad istället. jag hade faktiskt väldigt kul där, vilket johan med verkade ha haft för han var överallt hela tiden. vid halv tre ungefär så frågar maddis om vi ska gå och hämta ut jackorna på plaza,så vi går tillbaka dit. maddis tar jackan och gå för att hon ska möta martin.

jag hittar min sysling marlena och sen amerikanen per som hon har träffat på ågatan. min amerikanska äger på fyllan alltså, och mina kunskaper på de amerikanska delstaterna är även de geniala.  vi bestämmer oss för att dra till hakepi för att käka och det tar inte långt tid där inne förrän vi är tillbaka på ågatan. där drar vi oss neråt mot plaza igen och träffar på massa folk jag känner som vi pressenterade för amerikanen. kom fram en kille som jag spanat in ett par gånger på fyllan vet jag och hälsade på mig, sen helt plötsligt så skulle han ha en kram. det tog ett tag och vi hade hunnit hälsa på några tills han kom tillbaka till oss, men jag var alldeles för full och seg då för att ragga så det får bli nästa gång, för han är fin ;)

jag bangade den där jävla efterfesten marlena tjatade om, antar det bara blev hon och amerikanen tillslut.

mamma ser värre ut idag än vad jag gör,men man fyller ju bara 40-år en gång i livet.



De åkte tillslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0